Donorvilkår

Generelle vilkår

Opdateret oktober 2020

 
Julehjalpen Logo

Hvem er Julehjælpen.dk

Julehjælpen.dk er en frivillig non-profit organisation.

 

Vores vision:

Vi vil med Julehjælpen.dk hjælpe værdigt trængende familier med at sikre at de får en god jul.

 

Vores mission:

Julehjælpen.dk formidler med stor glæde kontakt mellem donorer og værdigt trængende familier i hele Danmark. Dette sker via Julehjælpen.dks aktive og glade frivillige, der gør alt hvad de kan for at give alle en god jul. Selv donorer kan opleve glæden ved at give til andre.


Oprettelse af donationer

Tak fordi du har oprettet dig som donor hos Julehjælpen.dk. Uden din støtte kunne vi ikke hjælpe alle de familier som vi gør hvert år.


Ændring/sletning af donationer

Skal en donation ændres eller slettes, skal du kontakte jul@julehjaelpen.dk, så vil vi være behjælpelige med eventuelle ændringer/sletninger.


Kender du modtager

Kender du modtager og synes det bliver for tæt, er det muligt at få en anden modtager, ved at skrive på jul@julehjalpen.dk.


Formidling af kontaktinformationer

Julehjælpen.dk formidler kontakt mellem giver og ansøger. Når ansøger har ansøgt om en donation og denne er blevet godkendt af Julehjælpen.dks frivillige, sendes ansøgers kontaktinformationer videre til giver. Giver kontakter derefter ansøger for at aftale enten levering, forsendelse eller afhentning af donation.


Har du problemer med at kontakte ansøger, skriv da en mail til jul@julehjaelpen.dk , så vil vi hjælpe.


Ændring af forsendelsesmulighed

Man kan opleve at ansøger anmoder om at få donationen tilsendt, selvom donationen er lagt ind som fx ‘afhentes’. Dette kan skyldes, at ansøger synes det er pinligt at komme. Det er helt ok at holde fast i at donationen skal afhentes. Kontakt evt. jul@julehjaelpen.dk hvis du har brug for hjælp.


Mødet mellem giver og ansøger

Julehjælpen.dk lever af private donationer rundt om i hele landet. Derfor er det vigtigt at alle får en god oplevelse. Vi minder derfor om at ansøgerne tit er sårbare familier. Det kan være svært at tage imod hjælp fra fremmede, og derfor kan det tage lidt længere tid at svare på fx en mail. Derfor opfordrer vi til at du har tålmodighed og sympati for de ansøgere som du møder på din vej.