Teamleder til Erhvervsdonationer

Julehjælpen søger teamleder til Erhvervsdonationer

Er du god til at bevare overblikket, samarbejde og netværke? Så er det lige netop dig og dine kompetencer, vi har brug for hos Julehjælpen.

Julehjælpen.dk søger Teamledere, der har hjertet på rette sted, til erhvervsdonationsteamet, og som har 5-10 timer ugentligt til at hjælpe værdigt trængende familier i hele Danmark. Alt arbejde foregår hjemmefra.

Julehjælpen.dk's Erhvervsdonationsteam står for at søge donationer hos både store og små virksomheder. Dette kan være både fysiske donationer som tøj, legetøj, mad mv, og økonomiske bidrag.

Teamet består af ca 3 frivillige og 2 teamleder, der lægger stor energi i arbejdet med at netværke og skabe positiv oplevelser for de virksomheder, de er i kontakt med og i særdeleshed for de virksomheder, der vælger at donere. Du skal arbejde tæt sammen med teamets andet teamleder, og sammen skal I have overbkikket over søgte donationer og de frivillige i teamet. 

Sidste år kontaktede vi hundredevis af virksomheder i Danmark og fik donationer for ca. 10.000.000 kr, som vi kunne videreformidle til trængende familier. Med så mange virksomheder og donationer, har vi brug for nogen, der finder det ineteressant/givende at holde styr på de mange løse ender, og sikre at hver sag bliver kørt helt i hus samtidig med at virksomheden, der donerede fik en fantastisk oplevelse. 

Eksempler på arbejdsopgaver:

  • Ledelse af de frivillige i teamet

  • Kommunkation og koordinering med teamledere i andre teams

  • Skabe og opretholde overblik over søgte donationer

  • Optræning af frivillige (du vil naturligvis selv blive grundigt optrænet først)

  • Søgning af donationer

  • Besvarelse af mails

  • God service over for virksomheder

  • Opfølgning på donationer

Listen er ikke udtømmende, og da Julehjælpen.dk er en forening i rivende udvikling, kan der på sigt komme flere opgaver til. Der er ligeledes mulighed for, at du kan få mere ansvar og flere arbejdsopgaver, hvis du har lyst.

Vi forventer, at du:

  • Kan afsætte et par timer ugentligt i månederne juni-august og ca 10 timer ugentligt i månederne sep, okt, nov & dec. Resten af året vil belastningen være mindre, og du vil typisk kunne holde fri.

  • Er struktureret og har overblik

  • Kan holde mange bolde i luften

  • Behersker flydende dansk i både skrift og tale.

  • Kan opretholde et positivt og velformuleret skriftsprog.

  • Er selvdisciplineret, da arbejdet foregår hjemmefra.

  • Har gode samarbejdsevner og er ansvarstagende. Er fortrolig med IT (herunder Excel, Gmail m.fl.).

  • Hvis du har mulighed for at tage enkelte samtaler inden for normal arbejdstid er det en fordel  - men ikke et krav. 

Vi kan tilbyde:

  • Et fleksibelt frivilligjob, hvor du selv administrerer din tid

  • En faglig udfordring

  • Udviklingsmuligheder til dem der kan og vil

  • Mulighed for at teste og udvikling af kompetencer inden for ledelse

  • Sparing med andre teamledere & direktionen

  • En grundig oplæring

  • Et frivilligjob, hvor du tydeligt kan se hvilken effekt dine timer har på modtager-familierne

  • Et netvæk af andre frivillige, der deler målet om at sikre at alle børn får en god jul

Om Julehjælpen.dk

Julehjælpen.dk er en non-profit organisation, hvor alle arbejder 100% frivilligt og 100% online, hvorfor alt arbejde kan laves hjemmefra. Godt og vel 100 frivillige hjælper hvert år tusindevis af børnefamilier med at få en god jul. Vi håber du har lyst til at være med. 

Vi forventer, at du som frivillig melder dig ind i Julehjælpen.dk med et årligt bidrag på 200 kr., som ubeskåret går til de aktiviteter Julehjælpen.dk afholder i løbet af året.

Du kan læse mere om Julehjælpen.dk på www.julehjaelpen.dk

Det siger andre om at være en del af fællesskabet i Julehjælpen.dk …

 

“Jeg er stolt af, at alle i Julehjælpen.dk er 100 % frivillige. Alle bruger deres fritid på at hjælpe andre.”

— HENRIK HAHN-NISSEN, FORMAND I JULEHJÆLPEN

“Velkommen i den bedste klub, der findes.”

— En frivillig